Szanowni Państwo, Informujemy o trwającym naborze w ramach Projektu „Postaw na rozwój” nr FELU.09.02-IP.02-0056/24. Dokumenty rekrutacyjne znajdziecie Państwo na naszej stronie, w zakładce Ważne dokumenty.
Projekt: Postaw na rozwój Zobacz więcejSzanowni Państwo,W dalszym ciągu trwa rekrutacja do projektu „Postaw na rozwój” nr FELU.09.02-IP.02-0056/24. Jeśli chcą Państwo skorzystać z bezpłatnego wsparcia wystarczyzłożyć wymagane dokumenty osobiście w […]
Projekt: Postaw na rozwój Zobacz więcejSzanowni Państwo, W dalszym ciągu trwa rekrutacja do projektu „Postaw na rozwój” nr FELU.09.02-IP.02-0056/24. Jeśli chcą Państwo skorzystać z bezpłatnego wsparcia wystarczy złożyć wymagane dokumenty […]
Projekt: Postaw na rozwój Zobacz więcejSzanowni Państwo, Informujemy, że w dniu 02.05.2025 r. Biuro Projektu będzie nieczynne.
Projekt: Postaw na rozwój Zobacz więcejSzanowni Państwo, Informujemy, że w dniu 25.04.2025 r. Biuro Projektu będzie nieczynne.
Projekt: Postaw na rozwój Zobacz więcej„Postaw na rozwój” nr FELU.09.02-IP.02-0056/24
„FUNDACJA NIEZALEŻNI” w partnerstwie z firmą Paweł Rozmarynowski ARTCOM rozpoczęła realizację projektu „Postaw na rozwój” nr FELU.09.02-IP.02-0056/24 w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy
Działanie 9.2 Aktywizacja zawodowa
GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU od 01.03.2025 r. do 31.03.2027 r. jest poprawa sytuacji na rynku pracy 238 [143K/95M ] osób dorosłych od 18 roku życia, pracujących, zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych, umowach krótkoterminowych oraz ubogich pracujących, zamieszkujących obszar woj. lubelskiego [WL] w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny, poprzez objęcie ich kompleksowym wsparciem aktywizacyjnym.
GRUPA DOCELOWA to 238 [143K/95M] osób, które spełniają łącznie następujące kryteria:
W RAMACH PROJEKTU ZAPLANOWANO NASTĘPUJACE FORM WSPARCIA:
Wsparcie w projekcie poprzedzi indywidualna diagnoza wszystkich UP w toku INDYWIDUALNYCH SPOTKAŃ Z DORADCĄ ZAWODOWYM [238UPx3h/UP;1spotkanie]. Doradca zawodowy zidentyfikuje potrzeby każdego UP, w tym m.in. poprzez diagnozowanie potrzeb szkoleniowych, możliwości doskonalenia zawodowego oraz opracuje/zaktualizuje dla każdego UP Indywidualny Plan Działania [IPD], który będzie określać zakres wsparcia danego UP. IPD będzie uzgodniony z UP i może podlegać aktualizacji w trakcie projektu na wniosek UP lub podmiotu udzielającego wsparcia. IPD obejmować będzie usługi rynku pracy w celu zmiany/utrzymania zatrudnienia UP [KD3].
Wsparcie zostanie dostosowane do indywidualnych potrzeb UP, wynikających z ich aktualnego stanu wiedzy, umiejętności, doświadczenia, zdolności i predyspozycji do wykonywania danego zawodu oraz przez analizę problemów zawodowych uczestnika. Każdy z UP otrzyma ofertę wsparcia obejmującą takie formy pomocy, które zostaną zidentyfikowane u niego jako niezbędne w celu poprawy sytuacji na rynku pracy.
Na podstawie przeprowadzonej diagnozy potrzeb zaplanowano, iż 168UP weźmie udział w 4 z 5 GRUPOWYCH SZKOLEŃ KOMPETENCJI MIĘKKICH (wybór na podstawie IPD; zakres tematyki niżej wymienionych szkoleń na podstawie doświadczenia Wnioskodawcy z realizacji projektów aktywizacji zawodowej) realizowanych z naciskiem na rozwój kompetencji osobistych, społecznych, interpersonalnych i komunikacyjnych, które będą wynikać z cech osobowości i predyspozycji danego UP [14 gr. (po 12UP) x 4 tematy x 18h/temat; tj. łącznie 168UP x 72h/UP; 12 dni/gr.]:
– ZIELONE UMIEJĘTNOŚCI – zasady dbania o środowisko, podnoszenie świadomości i szacunku dla środowiska oraz podnoszenie świadomości z zakresu zrównoważonego rozwoju, w tym recyklingu, segregacji śmieci oraz szacunku do otaczającej przyrody. Poprzez dostosowanie umiejętności/kompetencji UP do nowych wymogów ekologicznych (związanych z gosp. o obiegu zamkniętym i ambicją zerowego zanieczyszczenia) UP zyskają możliwość przekwalifikowania się lub podjęcia zatrudnienia w szybko rozwijających się sektorach zielonej gosp.
– KOMUNIKACJA – podniesienie wiedzy/umiejętności z zakresu komunikacji intra- i interpersonalnej, budowania relacji w zespole, umiejętność pracy w zespole, właściwych form przekazywania inf. oraz niwelowania szumów komunikacyjnych.
– AUTOPREZENTACJA – techniki prezentacji w sytuacjach stresogennych tj. wystąpienia publiczne/biznesowe, emisja głosu, rozmowy rekrutacyjne/o podniesienie wynagrodzenia, kreowanie wizerunku profesjonalisty, umiej. prowadzenia negocjacji.
– ZDOLNOŚCI MANAGERSKIE – nowoczesne zarządzanie zespołem, wyzwalanie motywacji, prowadzenia zebrań, budowanie autorytetu Lidera, podnoszenie świadomości silnych i słabszych stron zespołu, umiejętność szybkiego uczenia się, kreatywność.
– RADZENIA SOBIE ZE STRESEM – UP nauczą się sposobów rozpoznawania stresu i radzenia sobie z nim, a także określą swoją podatność na stres.
Szkolenia prowadzić będą do nabycia przez UP kompetencji [zg. z Wyt. dot. monitor. postępu rzeczowego…] weryfik. w IV etapach: ZAKRES:168UP biorących udział w ww. szkoleniach WZORZEC: UP posiadają wiedzę z zakresu dbania o środowisko, potrafią radzić sobie ze stresem, sprawnie się komunikować, skutecznie prezentować, a ich postawa została wzbogacona o zdolności managerskie OCENA: weryfikacja spełniania kryteriów: min.80% obecności, min.60% z końcowego testu komp. PORÓWNANIE wyników UP z wymaganiami i wydanie zaświadczeń potwierdzających zdobyte kompetencje.
W uzasadnionych przypadkach podyktowanych szczególnie złą sytuacją zawodową (na podstawie IPD) dla części tj.147 UP przewidziano udział w INDYWIDUALNYM PORADNICTWIE ZAWODOWYM [147 UP x 4h/UP; 2 spotkania/UP]. Doradca zawodowy poprzez bezpośredni kontakt z UP, zapewni im kompleksowe wsparcie prowadzące do rozwiązania problemu zawodowego, a także udzieli pomocy UP w planowaniu rozwoju kariery zawodowej. Realizacja odbędzie się w formie spotkań indywidualnych. Zakres oraz tematyka spotkań będzie uzasadniona przez doradcę zawodowego sporządzającego z UP IPD. Doradca zawodowy realizując poradnictwo zastosuje te metody lub narzędzia, w zakresie których został przeszkolony i posiada wymagane uprawnienia (jeżeli ich stosowanie tego wymaga).
Mając na uwadze ograniczenia z jakimi zmaga się Grupa Docelowa czas poświęcony na poradnictwo zawodowe 4h/UP to wymiar niezbędny by uniknąć uogólniania profilu zawodowego UP skutkującego mniejszą efektywnością przeprowadzonego wsparcia. Poradnictwo stanowiące formę pogłębioną poprzez przeprowadzenie wnikliwej analizy szans i barier danego UP pozwoli osobie badanej na lepsze zrozumienie własnych umiejętności i zdolności oraz ułatwi utrzymanie/zmianę pracy. Zwracając uwagę na fakt, że zarówno wymiar poradnictwa zawodowego, jak i pośrednictwa pracy to bardzo indywidualna kwestia.
By zwiększyć dostęp do stabilnego zatrudnienia dla wszystkich UP zaplanowano SZKOLENIA służące zdobyciu kompetencji/kwalifikacji zawodowych [238 UP x śr. 110h zgodnie z zakresem szkolenia] w ramach OTWARTEGO PAKIETU SZKOLEŃ realizowanych jako usługi zlecone konkretne tematy zostaną wskazane w toku projektu w oparciu o zdiagnozowane potrzeby i potencjał każdego UP (zg. z IPD)- indywidualizacja wsparcia. Jednocześnie szkolenia będą zgodne ze zdiagnozowanymi potrzebami rynku pracy (na podstawie badań i analiz, np.: WUP w Lublinie, Barometru zawodów w WL- aktualnego na dn. opracowania IPD).
W ramach projektu realizowane będą wyłącznie szkolenia, których efektem będzie nabycie kompetencji lub kwalifikacji, weryfikowanych i potwierdzanych zgodnie z zasadami wskazanymi w załączniku nr 2 „Podstawowe informacje dotyczące uzyskiwania kwalifikacji w ramach projektów współfinansowanych z EFS+” do wytycznych ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021–2027.
Efektem szkoleń będzie nabycie kwalifikacji (określonych zestawów efektów uczenia się zgodnie z ustalonymi dla danej kwalifikacji wymaganiami, których osiągnięcie zostanie sprawdzone w walidacji i formalnie potwierdzone przez instytucję uprawnioną do certyfikowania) lub kompetencji (wyodrębniony zestaw efektów uczenia się/kształcenia, które zostaną sprawdzone w procesie walidacji w sposób zgodny z wymaganiami ustalonymi dla danej kompetencji, weryfikowalnych w ramach IV etapów: ZAKRES, WZORZEC, OCENA, PORÓWNANIE-zg. z Wytycznymi dot. monitorowania…).
Fakt nabycia kwalifikacji potwierdzony zostanie odpowiednim dokumentem (np. certyfikatem),rozpoznawalnym i uznawanym w danym środowisku, sektorze lub branży, a fakt nabycia kompetencji poprzez wydanie dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji.
Podczas szkoleń będą wykorzystywane różnorodne, angażujące UP metody kształcenia oraz środki i materiały dydaktyczne. Z uwagi na szerokie spektrum szkoleń możliwych do realizacji na etapie wniosku nie ma możliwości określenia programów i konkretnych materiałów (ww. będzie możliwe dopiero po oprac. IPD dla UP).
Utrzymanie pozycji na rynku pracy czy polepszenie sytuacji zawodowej, dla UP potrzebujących tego rodzaju wsparcia (na podstawie IPD – założono 140 UP) zapewni WSPARCIE POŚREDNIKA PRACY. Wsparcie realizowane będzie w formie INDYWIDUALNYCH spotkań UP z pośrednikiem pracy. Podczas tych spotkań (140 UP x 4h/UP; 2spotkania/UP) pośrednik wyposaży UP w umiejętność sprawnego poruszania się po rynku pracy i samodzielnego poszukiwania lepszego zatrudnienia zgodnego z nabytymi kwalifikacjami lub kompetencjami, przygotuje do udziału w rekrutacji (omówi potencjalne pytania rekruterów i zweryfikuje dokumenty aplikacyjne UP).
Pośrednik przedstawi aktualną sytuację na rynku pracy w odpowiedniej branży dla danego UP oraz wyszuka i przedstawi im oferty pracy zg. z ich oczekiwaniami, kwalifikacjami i predyspozycjami, a także możliwościami rynku pracy (min. 3 oferty/UP). Pośrednictwo pracy pomoże UP podjąć decyzję dotyczącą zmiany zawodu lub pomoże w utrzymaniu obecnego zatrudnienia.
W RAMACH PROJEKTU UCZESTNIKOM/CZKOM PROJEKTU ZAPEWNIMY:
WSKAŹNIKI PRODUKTU:
Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, objętych wsparciem w programie: 238 (143K/95M)
Liczba osób w wieku 18-29 lat objętych wsparciem w programie: 24 (14K/10M)
Liczba osób w wieku 55 lat i więcej objętych wsparciem w programie: 48 (29K/19M)
Inne wspólne wskaźniki produktu:
Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie: 12 (6K/6M)
WSKAŹNIKI REZULTATU:
Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu: 203 (122K/81M)
ZASADY RÓWNOŚCI I DOSTĘPNOŚCI
Definicja:
Dyskryminacja – różnicowanie, wykluczanie lub ograniczanie ze względu na jakiekolwiek przesłanki w szczególności płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną. Celem lub skutkiem dyskryminacji jest naruszenie lub brak uznania możliwości korzystania z wszelkich praw człowieka i podstawowych wolności oraz ich wykonywania na zasadzie równości z innymi osobami.
Zasada równości kobiet i mężczyzn – wdrożenie działań mających na celu osiągnięcie stanu, w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe obowiązki. To również stan, w którym kobiety i mężczyźni mają równy dostęp do korzystania z zasobów (np. środki finansowe, szanse rozwoju). Zasada ta ma gwarantować możliwość wyboru drogi życiowej bez ograniczeń wynikających ze stereotypów płci. Jest to również uwzględnianie perspektywy płci w głównym nurcie wszystkich procesów i działań w ramach programów (tj. podczas przygotowywania, wdrażania, monitorowania, sprawozdawczości, ewaluacji, promocji i kontroli programów).
Zasada równości szans i niedyskryminacji – wdrożenie działań umożliwiających wszystkim osobom sprawiedliwe i pełne uczestnictwo we wszystkich dziedzinach życia, bez względu na ich płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
Zasady równościowe (horyzontalne) – rozumiane łącznie jako zasada równości kobiet i mężczyzn oraz zasada równości szans i niedyskryminacji.
Projekt jest zgodny z zasadami równości szans Kobiet i Mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla ON, tj. m.in. :
Więcej informacji dotyczących Zasad równości szans Kobiet i mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji znajdą Państwo w linkach poniżej:
Wartość projektu – 1 887 148,80 PLN
Dofinansowanie projektu z UE – 1 604 076,48 PLN
Okres realizacji projektu – 01.03.2025 r. – 31.03.2027 r.
Kierownik projektu – Elwira Paliwoda
Dane do kontaktu:
Lidia Grien
tel. 666 114 988
e-mail: l.grien@eprojekty.info
ul. Długa 5, 20-346 Lublin,
piętro IV, pokój 132,
tel. 733 022 044