Miło nam poinformować, że w dniu dzisiejszym rozpoczyna się Indywidualne poradnictwo prawne w ramach projektu pn. „Inicjatywa: Równe szanse”. Uczestniczki Projektu zostały telefonicznie poinformowane o […]
Projekt: Inicjatywa: Równe szanse Zobacz więcejSzanowni Państwo, miło nam poinformować, że do Projektu pn. „Inicjatywa: Równe szanse” zostały zakwalifikowane kolejne osoby. Uczestnikom/czkom Projektu zostały przypisane numery identyfikacyjne, a informacja o […]
Projekt: Inicjatywa: Równe szanse Zobacz więcejSzanowni Państwo, miło nam poinformować, że do Projektu pn. „Inicjatywa: Równe szanse” zostały zakwalifikowane kolejne osoby. Uczestnikom/czkom Projektu zostały przypisane numery identyfikacyjne, a informacja o […]
Projekt: Inicjatywa: Równe szanse Zobacz więcejMiło nam poinformować, że w dniu dzisiejszym rozpoczyna się Indywidualne poradnictwo psychologiczne w ramach projektu pn. „Inicjatywa: Równe szanse” Uczestniczki Projektu zostały telefonicznie poinformowane […]
Projekt: Inicjatywa: Równe szanse Zobacz więcejSzanowni Państwo, informujemy, że Biuro Projektu „Inicjatywa: Równe szanse” nr FEWP.06.03-IP.01-0051/23 znajdujące się przy ul. Okrzei 18, pok. 411, Piła w dniu 02.05.2025 r. będzie […]
Projekt: Inicjatywa: Równe szanse Zobacz więcejProjekt „Inicjatywa: Równe szanse” nr FEWP.06.03-IP.01-0051/23
Mamy przyjemność zaprosić do udziału w projekcie „Inicjatywa: Równe szanse”
nr FEWP.06.03-IP.01-0051/23 realizowanego przez „FUNDACJA NIEZALEŻNI” w partnerstwie z firmą SMART BUSINESS Ewa Ślaga w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytet 6: Fundusze Europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), Działanie FEWP.06.03 Wyrównywanie szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy.
GŁÓWNYMI CELAMI PROJEKTU od 1.10.2024 do 28.02.2026 są:
1) zwiększenie świadomości, wiedzy i kompetencji u 344 (206K/138M) odbiorców działań wspierających równouprawnienie płci, w tym pracowników 60 Mikro Małych Średnich Przedsiębiorstw [MMŚP] objętych wsparciem, z terenu województwa wielkopolskiego w zakresie równości praw kobiet i mężczyzn na rynku pracy
i przeciwdziałania dyskryminacji,
2) wzmocnienie zdolności do zatrudnienia i aktywnego udziału w życiu społeczno-zawodowym 60 kobiet powyżej 18 roku życia, bez zatrudnienia, zamieszkujących według Kodeksu Cywilnego w województwie wielkopolskim.
PROJEKT SKIEROWANY JEST DLA TRZECH RÓŻNYCH GRUP WSPARCIA:
W RAMACH PROJEKTU UCZESTNICY/CZKI PROJEKTU [UP] MOGĄ SKORZYSTAĆ Z NASTĘPUJĄCYCH FORM WSPARCIA:
Wsparcie dla MMŚP i ich pracowników rozpoczną szkolenia w obszarze równości szans kobiet i mężczyzn na lokalnym rynku pracy [łącznie 15 grup (po 8 osób) x 42h; 7h/dzień; 6 dni/grupę, 1-2 dni/tydzień] z zakresów:
* RÓWNOUPRAWNIENIE NA RYNKU PRACY ORAZ ZAPOBIEGANIE DYSKRYMINACJI NA RYNKU PRACY (3 dni*7h) – statystyki lokalnego rynku pracy pod kątem płci, prawo pracy w zakresu równości, istota dyskryminacji bezpośredniej i pośredniej, istota molestowania (w tym seksualnego), zasada równego traktowania, prawo do jednakowego wynagrodzenia, obowiązki pracodawcy i prawa pracownika w zakresu dyskryminacji, dyskryminacja w rekrutacji, nierówne traktowanie współpracowników i ich prawa, mobbing istota i przeciwdziałanie
* PRZEŁAMYWANIE STEREOTYPÓW ZWIĄZANYCH Z PŁCIĄ (1 dzień*7h) – definicja i istota stereotypów, rola języka a stereotypy, przykłady stereotypów związanych z płcią na rynku pracy: postrzeganie zawodów jako „kobiecych” i „męskich”, stereotypy w rekrutacji; „tradycyjny” podział obowiązków domowych, zjawiska „szklanego sufitu” i „lepkiej podłogi”, sposoby przeciwdziałania stereotypom, dobre praktyki wolne od stereotypów
* ZWIĘKSZENIE RÓWNOWAGI POMIĘDZY ŻYCIEM ZAWODOWYM A PRYWATNYM (2 dni*7h) – elastyczne formy zatrudnienia – wady i zalety, um. o pracę na czas określony i nieokreślony, elastyczna organizacja czasu pracy (w tym m.in. ruchomy czas pracy, praca zdalna), efekty implementacji tzw. dyrektywy rodzicielskiej i dyrektywy work-life balance, uprawnienia pracowników pełniących rolę rodziców/opiekunów, urlopy i zwolnienia od pracy, przerwy w pracy, obowiązki organizacyjne i informacyjne pracodawcy.
Szkolenia prowadzić będą do nabycia przez Uczestników/czki Projektu kompetencji [zg.z Wytycznymi dot. monitorowania postępu rzeczowego…].
Weryfikowanych w IV etapach:
ZAKRES: 120 UP biorących udział w ww. szkoleniach
WZORZEC: UP znają pojęcia w zakresie równego traktowania i dyskryminacji, rozpoznają formy dyskryminacji, znają obowiązki pracodawcy i prawa pracowników (w tym będących rodzicami/opiekunami), rozumieją istotę stereotypów i sposoby ich przełamywania, znają elastyczne formy zatrudnienia/organizacji czasu pracy
OCENA: weryfikacja spełniania kryteriów: min.80% obecności, min.60% z testu kompetencji na koniec zajęć
PORÓWNANIE wyników UP z wymaganiami i wydanie zaśw. potw. zdobyte kompetencje.
Analogicznie jak we wsparciu MMŚP, dla osób fizycznych, będących pracującymi, z własnej inicjatywy chcących podnieść wiedzę i kompetencje Wnioskodawca także przewidział szkolenia w obszarze równości szans kobiet i mężczyzn na lokalnym rynku pracy [łącznie 10 grup (po 8 osób) * 42h; 7h/dzień; 6 dni/grupę, 1-2 dni/tydzień] z zakresów:
* RÓWNOUPRAWNIENIE NA RYNKU PRACY ORAZ ZAPOBIEGANIE DYSKRYMINACJI NA RYNKU PRACY (3 dni * 7h) – statystyki lokalnego rynku pracy pod kątem płci, prawo pracy w zakresie równości, istota dyskryminacji bezpośredniej i pośredniej, istota molestowania (w tym seksualnego), zasada równego traktowania, prawo do jednakowego wynagrodzenia, obowiązki pracodawcy i prawa pracownika w zakresu dyskryminacji, dyskryminacja w rekrutacji, nierówne traktowanie współpracowników i ich prawa, mobbing – istota i przeciwdziałanie
* PRZEŁAMYWANIE STEREOTYPÓW ZWIĄZANYCH Z PŁCIĄ (1 dzień * 7h) – definicja i istota stereotypów, rola języka a stereotypy, przykłady stereotypów związanych z płcią na rynku pracy: postrzeganie zawodów jako „kobiecych” i „męskich”, stereotypy w rekrutacji; „tradycyjny” podział obowiązków domowych, zjawiska „szklanego sufitu” i „lepkiej podłogi”, sposoby przeciwdziałania stereotypom, dobre praktyki wolne od stereotypów
* ZWIĘKSZENIE RÓWNOWAGI POMIĘDZY ŻYCIEM ZAWODOWYM A PRYWATNYM (2 dni *7h) – elastyczne formy zatrudnienia – wady i zalety, umowy o pracę na czas określony i nieokreślony, elastyczna organizacja czasu pracy (w tym m.in. ruchomy czas pracy, praca zdalna), efekty implementacji tzw. dyrektywy rodzicielskiej i dyrektywy work-life balance, uprawnienia pracowników pełniących rolę rodziców/opiekunów, urlopy i zwolnienia od pracy, przerwy w pracy, obowiązki organizacyjne i informacyjne pracodawcy.
Szkolenia prowadzić będą do nabycia przez Uczestników/czki Projektu kompetencji [zg.z Wytycznymi dot. monitorowania postępu rzeczowego…].
Weryfikowanych w IV etapach:
ZAKRES: 80 UP biorących udział w ww. szkoleniach
WZORZEC: UP znają pojęcia w zakresie równego traktowania i dyskryminacji, rozpoznają formy dyskryminacji, znają obowiązki pracodawcy i prawa pracowników (w tym będących rodzicami/opiekunami), rozumieją istotę stereotypów i sposoby ich przełamywania, znają elastyczne formy zatrudnienia/organizacji czasu pracy
OCENA: weryfikacja spełniania kryteriów: min.80% obecności, min.60% z testu kompetencji na koniec zajęć
PORÓWNANIE wyników UP z wymaganiami i wydanie zaśw. potw. zdobyte kompetencje.
Po zakończeniu wsparcia szkoleniowego dla połowy osób fizycznych, będących pracującymi, z własnej inicjatywy chcących podnieść wiedzę i kompetencje w zakresie praw kobiet i mężczyzn na rynku pracy przewidziano doradztwo w obszarze równości szans kobiet i mężczyzn mające na celu pogłębienie i uszczegółowienie wiedzy dostarczonej podczas szkoleń (w zadaniu poprzedzającym) w obszarze równości praw kobiet i mężczyzn /zapobiegania dyskryminacji / przełamywania stereotypów / zwiększania równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym.
[40 UP * 6 h/UP; średnio 2-3 dni/UP].
Dla 144 UP (86K/58M) pracujących, z własnej inicjatywy chcących podnieść wiedzę i kompetencje, innych niż osoby objęte wsparciem w zad. 3-4, Wnioskodawca przewidział inną formę (dla części bardziej dostępną ze względu na dwudniowy wymiar wsparcia). W ramach każdej konferencji przewidziano:
Dzień 1 (sesja wspólna: 4 konferencje x 36UP x ok.8-9h):
* prowadzący który poprowadzi konferencję od strony konferansjerskiej oraz merytorycznej, w tym moderował będzie nw. panel dyskusyjny i sesję networkingową
* 5 wykładów (każdy ok. 1h) prowadzonych przez 5 różnych specjalistów
* panel dyskusyjny (ok. 1,5 h) z udziałem 5 ww. wykładowców
* sesja networkingowa (ok.45 minut)
Na każdej konferencji wykładowcy i dokładne zakresy tematy wykładów mogą się od siebie różnić, lecz zawsze dotyczyć będą zakresów związanych z równością szans Kobiet i Mężczyzn, w tym:
* pojęć związanych z kwestiami równości Kobiet i Mężczyzn
* przejawów dyskryminacji ze względu na płeć
* równouprawnienia Kobiet i Mężczyzn w kontekście przepisów prawa w Polsce
* przesłanek i regulacji prawnych z zakresu polityki równości UE
* dobrych praktyk w zakresie równości Kobiet i Mężczyzn
* rozwiązań sprzyjających wypracowaniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym
* zwalczania stereotypów płciowych i uprzedzeń
* ekonomicznych i społecznych konsekwencji braku równości
Dzień 2 (sesje warsztatowe: 4 konferencje x 2 tematy x 4h x 4 grupy [po średnio 9 osób]): W ramach 2.dnia każdy z 36 UP weźmie udział w 2 wybranych przez siebie spośród 4 tematów warsztatów:
* PRAWO PRACY W ZAKRESIE RÓWNOŚCI, w tym zasada równego traktowania, obowiązki pracodawcy i prawa pracownika, dyskryminacja w rekrutacji
* PRZEŁAMYWANIE STEREOTYPÓW PŁCI, w tym istota i identyfikowanie stereotypów, rola języka a stereotypy, sposoby przeciwdziałania stereotypom
* WORK-LIFE BALANCE, w tym elastyczne formy zatrudnienia, elastyczna organizacja czasu pracy, urlopy i zwolnienia od pracy
* NIEZBĘDNIK PSYCHOLOGICZNY, w tym sposoby reagowania na dyskryminację, podstawy asertywności i skutecznej komunikacji.
Warsztaty prowadzić będą do nabycia przez UP kompetencji [zg.z Wytycznymi dot. monitorowania postępu rzeczowego…].
Weryfikowanych w IV etapach:
ZAKRES, WZORZEC, OCENA, PORÓWNANIE. Wymagane min.80% obecności, min.60% z testu kompetencji na koniec warsztatów.
Udzielenie wsparcia zostanie poprzedzone identyfikacją potrzeb UP (w tym m.in. w zakresie potrzeb szkoleniowych lub walidacyjnych [potwierdzenie nabytych wcześniej kwalifikacji i kompetencji]) i możliwości doskonalenia zawodowego oraz opracowaniem/aktualizacją dla każdego UP INDYWIDUALNEGO PLANU DZIAŁANIA [IPD]. W toku indywidualnych spotkań [60 UP*4h/UP;2 spotk./UP] doradca zawodowy (z wykorzystaniem wystandaryzowanego narzędzia) zdiagnozuje potrzeby i możliwości każdej UP w zakresie doskonalenia zawodowego, stopnia oddalenia od rynku pracy, aktualnego stanu wiedzy, kwalifikacji, kompetencji, doświadczenia, zdolności i przeciwwskazań do wykonywania określonych zawodów.
Efektem spotkań z doradcą będzie opracowanie lub aktualizacja dla każdej UP IPD, zawierającego formy wsparcia proj. kompleksowe i konieczne do realizacji w kontekście sytuacji UP, działania do samodzielnej realizacji oraz termin i warunki zakończenia IPD. W przygotowaniu IPD zostaną wzięte pod uwagę trendy panujące na rynku pracy (w tym pożądane przez pracodawców umiejętności) przy uwzględnieniu potrzeb UP, wynikających z ich wiedzy, umiejętności i kompetencji oraz kwalifikacji do wykonywania danego zawodu.
Podczas opracowywania IPD (obowiązkowo dla Kobiet w wieku 18-29 lat) doradca dokona także oceny umiejętności cyfrowych oraz (w razie zidentyfikowania takiej potrzeby) zaplanuje uzupełnienie poziomu tych kompetencji. Wszystkie Kobiety poniżej 30 r.ż. otrzymają dobrej jakości ofertę zatrudnienia, dalszego kształcenia, przygotowania zawodowego lub stażu w ciągu czterech miesięcy od dnia przystąpienia danej osoby do proj. Każda z UP otrzyma ofertę wsparcia, obejmującą takie formy pomocy, które zostaną zidentyfikowane u niej jako niezbędne w celu poprawy sytuacji na rynku pracy lub uzyskania zatrudnienia.
Każda UP weźmie udział w 4 GRUPOWYCH TRENINGACH KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH realizowanych w kontekście równości szans Kobiet i Mężczyzn [6 grup (po 10UP) *4 tematy*12h/temat; tj. łącznie 60 UP*48h/UP; 8 dni/grupę]:
* PRAWO PRACY W ZAKRESIE RÓWNOŚCI – istota dyskryminacji bezpośredniej i pośredniej, istota molestowania (w tym seksualnego), zasada równego traktowania, prawo do jednakowego wynagrodzenia, obowiązki pracodawcy i prawa pracownika w zakresie dyskryminacji, dyskryminacja w rekrutacji
* PRZEŁAMYWANIE STEREOTYPÓW PŁCI – istota stereotypów, rola języka a stereotypy, przykłady stereotypów związanych z płcią na rynku pracy: postrzeganie zawodów jako „kobiecych” i „męskich”, stereotypy w rekrutacji; „tradycyjny” podział obowiązków domowych, zjawiska „szklanego sufitu” i „lepkiej podłogi”, sposoby przeciwdziałania stereotypom
* RÓWNOWAGA MIĘDZY ŻYCIEM ZAWODOWYM A PRYWATNYM – elastyczne formy zatrudnienia, elastyczna organizacja czasu pracy, urlopy i zwolnienia od pracy, uprawnienia pracowników będących rodzicami/opiekunami
* SKUTECZNA KOMUNIKACJA I ASERTYWNOŚĆ – kształtowanie pozytywnych relacji z bliskimi, pracodawcami i współpracownikami, wyrażanie własnego zdania/potrzeb, reagowanie na zachowania dyskryminacyjne.
Treningi prowadzić będą do nabycia przez UP kompetencji [zg.z Wytycznymi dot. monitorowania postępu rzeczowego…].
Weryfikowanych w IV etapach:
ZAKRES: 60 UP biorących udział w ww. treningach
WZORZEC: UP znają swoje prawa z zakr. równości płci i niedyskryminacji, potrafią się skutecznie i asertywnie komunikować, rozumieją istotę stereotypów, znają rozwiązania work-life balance
OCENA: weryfikacja spełniania kryteriów: min.80% obecności, min.60% z testu kompetencji na koniec zaj.
PORÓWNANIE wyników UP z wymaganiami i wydanie zaśw. potw. zdobyte kompetencje.
Wsparcie będzie zgodne ze standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce. W zw., z tym dla 18 UP (w tym obowiązkowo dla K młodych do 29 roku życia u których zdiagnozowano taką potrzebę) zaplanowano uzupełnienie poziomu kompetencji w ramach SZKOLEŃ PODNOSZĄCYCH KOMPETENCJE CYFROWE O PROFILU OGÓLNYM [3 grupy (po 6 UP) * 5 tematów * 16h/temat; łącznie 18 UP*80 h/UP; 13 dni/grupę; 6-7h/dzień].
Zakres merytoryczny zajęć odpowiada ramie „Digital Competence Framework” (DIGCOMP) i obejmuje opracowane przez Fundację ECCC 5 MODUŁÓW TEMATYCZNYCH na poziomie podstawowym A – 16 godz./moduł:
1.INFORMACJA – m.in. przeglądanie, szukanie, filtrowanie i przechowywanie informacji
2.KOMUNIKACJA – m.in. wykorzystanie narzędzi cyfrowych i aplikacji, dzielenie się informacjami i zasobami
3.TWORZENIE TREŚCI – m.in. tworzenie, integracja i przetwarzanie treści
4.BEZPIECZEŃSTWO – m.in. narzędzia służące ochronie, ochrona danych osobowych
5.ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW – m.in. rozwiązywanie problemów technicznych, innowacyjność i twórcze wykorzystanie technologii.
Szkolenia zakończą się formalnym wynikiem oceny i walidacji oraz będą dawać możliwość uzyskania certyfikatu ECCC (lub równoważnego). Certyfikacja nastąpi po walidacji, w sytuacji kiedy właściwy organ uzna, że dana UP osiągnęła efekty uczenia się spełniające określone standardy. UP uzyskają certyfikaty ECCC po zdaniu egzaminów z każdego z 5 modułów. Każda UP biorąca udział w szkoleniach zobowiązana jest przystąpić do egzaminu.
W zależności od potrzeb zdiagnozowanych w IPD przez doradcę, 50% tj.30 UP, w celu lepszego radzenia sobie z problemami intrapsychicznymi i zawodowymi otrzyma wsparcie w postaci INDYWIDUALNEGO PORADNICTWA PSYCHOLOGICZNEGO, które zwiększy motywację do zmian oraz poprawi wiarę we własne możliwości (szczególnie ważne w przypadku kobiet, w tym DBB, pozostających poza rynkiem pracy ze względu na obowiązki opiekuńcze). Wsparcie będzie odpowiedzią na bariery UP, które często zmagają się z wycofaniem, apatią, problemami rodzinnymi czy poczuciem niższej wartości. Podczas indywidualnych spotkań z UP [30 UP * 6h/UP; 3 dni/UP] psycholog wesprze realizację IPD, budując motywację, zwiększając samoocenę i pomagając rozwiązać bieżące trudności w sferze zawodowej i osobistej, co pozwoli osiągnąć trwałe efekty zmiany postaw i sytuacji UP.
Aby lepiej radzić sobie z problemami z otoczeniem, UP wykazujące potrzebę otrzymania pomocy prawnej, wezmą udział we wsparciu w postaci INDYWIDUALNEGO PORADNICTWA PRAWNEGO [30 UP*4h/UP; 2 spotkania/UP]. Poradnictwo wyposaży UP w wiedzę dotyczącą praw przysługujących na rynku pracy, obowiązujących regulacji prawnych, możliwych form pomocy. Ponadto zgodnie z potrzebami, doradca udzieli UP informacji z zakresu prawa rodzinnego / pracy / ubezpieczeń społecznych, pomoże w sporządzeniu pism do urzędów, wyposaży w wiedzę nt. przeciwdziałania przemocy domowej etc., co wesprze UP w rozwiązywaniu bieżących problemów.
By zwiększyć szansę UP na uzyskanie i utrzymanie zatrudnienia dla UP charakteryzujących się brakiem, zdezaktualizowanymi bądź nieadekwatnymi kompetencjami/kwalifikacjami zaplanowano SZKOLENIA ZAWODOWE służące nabyciu kompetencji lub kwalifikacji zawodowych [48 UP*śr.110h dydakt./UP;tj.śr.14 dni*7-8h/UP] w ramach OTWARTEGO PAKIETU SZKOLEŃ konkretne tematy zostaną wskazane w toku proj. w oparciu o zdiagnozowane potrzeby i potencjał każdego UP (zg. z IPD) – indywidualizacja wsparcia. Jednocześnie szkolenia będą uwzględniać rzeczywiste potrzeby na określone kwalifikacje i umiejętności na regionalnym/lokalnym rynku pracy.
Efektem szkoleń będzie nabycie kwalifikacji (określony zestaw efektów uczenia się zg. z ustalonymi dla danej kwalifikacji wymaganiami, których osiągnięcie zostanie sprawdzone w walidacji oraz formalnie potwierdzone przez instytucję uprawnioną do certyfikowania) lub kompetencji (wyodrębniony zestaw efektów uczenia się/kształcenia, które zostaną sprawdzone w procesie walidacji w sposób zg.z wymaganiami ustalonymi dla danej kompetencji. Fakt nabycia kwalifikacji potw. zostanie odpowiednim dokumentem (np. certyfikatem),rozpoznawalnym i uznawanym w danym środowisku, sektorze lub branży, a fakt nabycia kompetencji poprzez wydanie dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji.
Podczas szkoleń będą wykorzystywane różnorodne, angażujące UP metody kształcenia oraz środki i materiały dydaktyczne. Z uwagi na szerokie spektrum szkoleń możliwych do realizacji, na etapie wniosku nie ma możliwości precyzyjnego określenia programów i wskazania konkretnych materiałów (ww. będzie możliwe dopiero po opracowaniu IPD dla UP).
40 UP z największymi deficytami w zakresie doświadczenia zawodowego zostanie objętych wsparciem w formie 3 miesięcznego stażu, spójnego z tematyką odbytych szkoleń (o ile dotyczy), podczas których wykorzystają posiadane kompetencje i kwalifikacje zawodowe w rzeczywistym środowisku pracy, nabędą praktyczne umiejętności do wykonywania pracy i ostatecznie przełamią bierne postawy.
Po zakończeniu stażu opracowana zostanie ocena, uwzględniająca osiągane rezultaty oraz efekty stażu, a Uczestnik/czka Projektu otrzyma zaświadczenie o odbyciu stażu.
Sprawne wejście na rynek pracy UP zapewni indywidualne WSPARCIE POŚREDNIKA PRACY [60 UP * 5h/UP; 2 spotkania/UP], który pozyska oferty pracy od pracodawców a następnie przedstawi każdemu UP oferty (min.3/UP) zgodne z ich kwalifikacjami i doświadczeniem, a także adekwatne do ich potrzeb i możliwości. Pośrednik (po etapie szkoleń – dla UP niebiorących udziału w stażach, dla pozostałych UP – po zakończeniu stażu) będzie wspierał UP w poruszaniu się po rynku pracy: przygotuje do udziału w rekrutacji (omówi potencjalne pytania rekruterów i zweryfikuje dokumenty aplikacyjne UP) oraz zainicjuje kontakty UP z pracodawcami. Pośrednictwo pracy pomoże w jak najtrafniejszym doborze, w możliwie krótkim terminie odpowiedniego stanowiska pracy dla UP.
W ramach realizacji wszystkich form wsparcia dla Kobiet bez zatrudnienia (zad. 5-12), a w szczególności w ramach treningów kompetencji społecznych, poradnictwa zawodowego, psychologicznego i prawnego, specjaliści wyposażą UP w wiedzę na temat równości szans Kobiet i Mężczyzn na rynku pracy, praw jakie przysługują każdej z płci (np. prawo do równego wynagrodzenia), przejawów dyskryminacji ze względu na płeć, sposobów godzenia życia zawodowego i prywatnego, wyboru zawodu zgodnego z posiadanym potencjałem, a nie zgodnie z panującymi w społeczeństwie stereotypami, etc.
W RAMACH PROJEKTU UCZESTNIKOM/CZKOM PROJEKTU ZAPEWNIAMY:
UDZIAŁ W PROJEKCIE JEST BEZPŁATNY!
Bezpośrednim rezultatem proj. będzie osiągnięcie wskaźników rezultatu:
Wartość projektu – 1 776 696,96 PLN
Dofinansowanie projektu UE – 1 243 687,87 PLN
Okres realizacji projektu – 01.10.2024 r. – 28.02.2026 r.
DANE DO KONTAKTU
Kierownik projektu – Anna Kaliściak-Trojanowska
tel. kontaktowy: 600 074 516
e-mail.: a.trojanowska@eprojekty.info
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
ZASADY RÓWNOŚCI I DOSTĘPNOŚCI
Definicja:
Dyskryminacja – różnicowanie, wykluczanie lub ograniczanie ze względu na jakiekolwiek przesłanki w szczególności płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną. Celem lub skutkiem dyskryminacji jest naruszenie lub brak uznania możliwości korzystania z wszelkich praw człowieka i podstawowych wolności oraz ich wykonywania na zasadzie równości z innymi osobami.
Zasada równości kobiet i mężczyzn – wdrożenie działań mających na celu osiągnięcie stanu, w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe obowiązki. To również stan, w którym kobiety i mężczyźni mają równy dostęp do korzystania z zasobów (np. środki finansowe, szanse rozwoju). Zasada ta ma gwarantować możliwość wyboru drogi życiowej bez ograniczeń wynikających ze stereotypów płci. Jest to również uwzględnianie perspektywy płci w głównym nurcie wszystkich procesów i działań w ramach programów (tj. podczas przygotowywania, wdrażania, monitorowania, sprawozdawczości, ewaluacji, promocji i kontroli programów).
Zasada równości szans i niedyskryminacji – wdrożenie działań umożliwiających wszystkim osobom sprawiedliwe i pełne uczestnictwo we wszystkich dziedzinach życia, bez względu na ich płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
Zasady równościowe (horyzontalne) – rozumiane łącznie jako zasada równości kobiet i mężczyzn oraz zasada równości szans i niedyskryminacji.
Projekt jest zgodny z zasadami równości szans Kobiet i Mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla ON, tj. m.in.:
Więcej informacji dotyczących Zasad równości szans Kobiet i mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji znajdą Państwo w linkach poniżej:
– https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021R1060&from=PL
ul. Okrzei 18, pok. 411
64-920 Piła
poniedziałek - piątek: 7.30 - 15.30